perjantai 1. tammikuuta 2016

VUOSI 2015

Taas hypättiin uuteen vuoteen, voiko aika edes mennä näin nopeasti? Vuosi 2015 oli aika neutraali sanoisinkos. Mitään suurempaa tai ihmeempää ei tapahtunut. Ei kamalia alamäkiä tai ylämäkiä.

Tammikuusta toukokuuhun vietin lukion jälkeistä välivuotta ja työskentelin siivoojana. Hurahdin pitkospuureitteihin kevään aikana, kun sellaisella ensimmäistä kertaa kävin ja edelleen niillä käydään kävelemässä. Tämä itseasiassa nosti kiinnostustani enemmän ulkoiluun ja pitkin vuotta on tullut taaperrettua ties missä. Näin myös elämäni ensimmäiset revontulet tänä vuonna! 



Kevään aikana kiinnostuin myös enemmän henkilökuvauksesta ja välillä aika ahkeraankin on tullut kuvailtua lähinnä Emman kanssa. Pikkusiskoni on myös aina välillä tullut mallikseni ilomielin. Mulla on aina ollut sellainen halu, että voisin kuvata tuntemattomia, mutta ainoa asia mikä mua estelee on mun kamala ujous, haha! Kyllä se pikkuhiljaa häviäisi, mutta kauhean jännittävää silti! 







Kesä meni myös töissä. Sain kuukauden pestin toisesta työpaikasta ja tämän jälkeen palasin takaisin siivoushommiin. Perinteiset mökkireissut reissattiin ja ruississa vietettiin kaksi päivää. Täytin myös täydet 20-vuotta heinäkuussa ja ensimmäistä kertaa kutsuttiin sukulaiset tänne meidän kaksioon. Pikkureissuja muitakin oli kesällä, kävimme esimerkiksi Korkeasaaressa, jossa itse olen viimeksi käynyt hattivatin kokoisena. 





Syksyllä mulla alkoi koulu ja ensimmäinen syyslukukausi on nyt ohi. Ala ei koskaan ole ollut mulla mitenkään haaveena tai mitään, lähinnä piti vain "päästä kouluun". Pystyn kuitenkin valitsemaan esimerkiksi valokuvauskursseja koulusta, joten siitä olen iloinen. Ja toisaalta tämän alan koulutus antaa suhteellisen laajan mahdollisuuden erilaisille työpaikoille. Kuitenkaan koulu ei tuo mulle "jes mä oon täällä"-fiilistä, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Syksyllä tehtiin myös ihan huikea roadtrip reissu poikaystävän kanssa! Ajettiin Suomen läpi pohjoisimpaan osaan Euroopassa, jonne pääsee autolla. Reissu oli yksi mieleenpainuvimmista ja edelleen muistellaan matkan tapahtumia ja kommelluksia. Yksi parhaimmista asioista tässä oli, että oltiin itse säästetty matkakassaa ja itse maksettiin reissu. Tämä toi yllättävän hyvän fiiliksen, vaikka pelottavan suuret rahasummat liikkuivat mukana. Tämä taitaa nousta vuoden kohokohdaksi ehdottomasti!




Loppuvuosi ei ollut mitenkään ihmeellinen, normaalia arkea ja joulun odotusta. Noh, joulu meni ja vuosi vaihtui. Taas menee hetki ennenkuin oppii kirjoittamaan päivämääriin sen 2016 eikä 2015. 



Mitä tämä uusi vuosi tuo sitten tullessaan? Hmm.. lähimpänä ja huikeimpana juttuna on ehdottomasti Thaimaan reissu ensi kuussa. Päiviä tähän on laskettu melkein vuoden päivät ja ihan kohta lähdetään. Tulen onnelliseksi pelkästä ajatuksesta. Muuta suunnitelmia ei vielä tälle vuodelle ole, katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Toivottavasti aika menisi hieman hiljempaa, jotta ehtii tekemään kaiken mitä haluaa. Ihanaa uutta vuotta 2016 kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat